BLOG INI TELAH BERPINDAH

SALAM SEJAHTERA KEPADA PENGUNJUNG-PENGUNJUNG BLOG PENERANGAN UMNO KEDAH.

Pihak Biro Penerangan Perhubungan UMNO Negeri Kedah dengan ini ingin memaklumkan bahawa Blog ini tidak lagi akan diaktifkan selepas ini kerana telah dinaiktaraf dan dijenamakan semula bersempena penghijrahan kita ketahun baru 2010 bersama-sama azam dan iltizam baru selari dengan konsep 1Malaysia, Rakyat di Dahulukan Pencapaian di Utamakan dan juga atas semangat BN Menang Kedah Senang. Namun begitu persembahan didalam Blog baru akan ditambahbaik dari masa kesemasa persembahannya agar penyampaian maklumat dapat dibaca dan lihat dengan jelas.

Pihak Biro Penerangan juga ingin memohon maaf kerana mengambil masa yang agak lama untuk diaktifkan kembali diatas sebab-sebab teknikal.

Alamat terbaru Blog Penerangan Perhubungan UMNO Kedah ialah:

http://onekedahinfo.blogspot.com/

Harap maklum dengan perkembangan ini.

Wednesday 19 August 2009

Tiada sekatan terhadap jemaah haji tunai ibadah

Utusan Online - 19/08/2009 5:08pm
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0819&pub=utusan_malaysia&sec=Terkini&pg=bt_30.htm&arc=hive

PUTRAJAYA 19 Ogos - Tiada sekatan terhadap mereka yang telah mendaftar untuk menunaikan ibadah haji pada tahun ini, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata, tiada sebarang arahan diterima daripada kerajaan Arab Saudi untuk menghalang jemaah haji yang berusia 65 tahun ke atas dan kanak-kanak bawah 12 tahun untuk mengerjakan ibadah berkenaan.

“Status kekal, tidak akan ada dihalang (untuk menunaikan ibadah haji).(Setakat ini), belum ada apa-apa arahan,” katanya kepada pemberita selepas menyaksikan majlis penyerahan kembali tugas pengurusan pensijilan halal Malaysia dari Halal Industry Development Corporation (HDC) kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan Kementerian Kesihatan Arab Saudi sebelum ini yang tidak membenarkan mereka yang berusia 65 tahun ke atas dan kanak-kanak bawah 12 tahun untuk mengerjakan ibadah haji berikutan penularan wabak Influenza A (H1N1). - Bernama

1 comment: