BLOG INI TELAH BERPINDAH

SALAM SEJAHTERA KEPADA PENGUNJUNG-PENGUNJUNG BLOG PENERANGAN UMNO KEDAH.

Pihak Biro Penerangan Perhubungan UMNO Negeri Kedah dengan ini ingin memaklumkan bahawa Blog ini tidak lagi akan diaktifkan selepas ini kerana telah dinaiktaraf dan dijenamakan semula bersempena penghijrahan kita ketahun baru 2010 bersama-sama azam dan iltizam baru selari dengan konsep 1Malaysia, Rakyat di Dahulukan Pencapaian di Utamakan dan juga atas semangat BN Menang Kedah Senang. Namun begitu persembahan didalam Blog baru akan ditambahbaik dari masa kesemasa persembahannya agar penyampaian maklumat dapat dibaca dan lihat dengan jelas.

Pihak Biro Penerangan juga ingin memohon maaf kerana mengambil masa yang agak lama untuk diaktifkan kembali diatas sebab-sebab teknikal.

Alamat terbaru Blog Penerangan Perhubungan UMNO Kedah ialah:

http://onekedahinfo.blogspot.com/

Harap maklum dengan perkembangan ini.

Saturday 11 July 2009

Kenyataan rasmi Ketua Pemuda UMNO mengenai PPSMI

dipetik dari rembau.net
Kenyataan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO
July 09, 2009

Selaras dan konsisten dengan pendirian kami sebelum ini, Pergerakan Pemuda UMNO menyambut baik dan mengucapkan syabas dengan keputusan jemaah Kabinet yang memansuhkan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) secara berperingkat bermula dari tahun 2012. Keputusan tersebut yang telah diumumkan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam, semasa membentangkan strategi bagi memartabatkan subjek Bahasa Malaysia dan memantapkan lagi pengajaran dan pembelajaran Bahasa Inggeris di semua peringkat persekolahan, menggambarkan pendekatan penuh prihatin dan bertanggungjawab serta peka terhadap pencapaian dan maklum balas bagi dasar yang dilaksanakan

No comments:

Post a Comment