BLOG INI TELAH BERPINDAH

SALAM SEJAHTERA KEPADA PENGUNJUNG-PENGUNJUNG BLOG PENERANGAN UMNO KEDAH.

Pihak Biro Penerangan Perhubungan UMNO Negeri Kedah dengan ini ingin memaklumkan bahawa Blog ini tidak lagi akan diaktifkan selepas ini kerana telah dinaiktaraf dan dijenamakan semula bersempena penghijrahan kita ketahun baru 2010 bersama-sama azam dan iltizam baru selari dengan konsep 1Malaysia, Rakyat di Dahulukan Pencapaian di Utamakan dan juga atas semangat BN Menang Kedah Senang. Namun begitu persembahan didalam Blog baru akan ditambahbaik dari masa kesemasa persembahannya agar penyampaian maklumat dapat dibaca dan lihat dengan jelas.

Pihak Biro Penerangan juga ingin memohon maaf kerana mengambil masa yang agak lama untuk diaktifkan kembali diatas sebab-sebab teknikal.

Alamat terbaru Blog Penerangan Perhubungan UMNO Kedah ialah:

http://onekedahinfo.blogspot.com/

Harap maklum dengan perkembangan ini.

Wednesday 8 July 2009

Istilah KBSM - PPSMSS : YB Ahmad Maslan

Untuk Makluman

Istilah KMSM dan PPSMSS ini diperkenalkan oleh YB Ahmad Maslan - Ketua Penerangan UMNO Malaysia.

Ia bermaksud

K (Kenduri) - B (Bersalin) - S (Sakit) - M (Mati).

P (Pagi)- P (Petang) - S (Siang) - M (Malam) - S (Subuh) - S (Senja)

Dalam erti kata lain - UMNO perlu bekerja kuat untuk memenangi kembali hati rakyat. Keprihatinan pemimpin UMNO kepada major life events (peristiwa besar) dalam hidup seseorang individu di dalam kawasan masing-masing - seperti yang dinyatakan di atas adalah satu langkah penting dalam merealisasikan impian tersebut.

1 comment:

  1. Ermmm...semua tu dah buat dah sebelum ni...sekarang pun dah buat dah...ada lagi yang perlu diubah...konsep "yes boss" dan "saya sorang saja yang betoi" masih kekal dalam budaya UMNO...bila nak berubah? DS Najib dah suruh beruah dah hari tu...kan? kita bila lagi? Tu belom sebut konsep "cantas mencantas", "phobia dengan gologan muda", "lebih sayangkan diri dari sayangkan UMNO", "sikap terbuka menerima teguran/kritikan"...alaaa...banyak lagi kalau nak sebut...kita cuma tak mau "dedah pekung di dada"...tapi bila tak didedah tu...sila la berubah...kalau tak berubah...nanti orang fed up dgn kita...terus depa dedah...tak ka haru? kan?

    ReplyDelete